Year | 1987 |
---|---|
Make | Ford |
Engine | række |
VIN | 0BXXGCABHL53608 |
Body Style | Hatchback |
Drivetrain | forhjulstrukket |
Transmission | Manuel |
Exterior Color | Blå grå |
Interior Color | Grå & rød |
Number of gears | 5 |
Top Speed | 206 |
Model | Escort |
---|---|
Engine size | 1597 |
Kilometers | 199000 |
Condition | 8/10 |
Registration date | 12/10/1987 |
Cylinders | 4 |
Doors | 3 |
Fuel type | Gasoline |
Horsepower | 132 |
Registered | Dansk indregistreret |
Location Country | Danmark |
Number Plate | CZ59784 |
Ford Escort 1.6 RS Turbo er fra 1987 og er dermed veteranbils status – hvilket jo egentlig er ret vildt, med de præstationer den yder. Præstationerne er virkelig vilde for sin tid med eks. 0-100 km/t på blot 8,7 sek. Ja det virker måske ikke så vildt, men alt under 10 sekunder for en familiebil eller en hot hatch, det var vildt – dengang.
Du får en stort set original Ford Escort 1.6 RS Turbo, der ikke koster meget pr. år da den er veteran og koster 838 kr. pr. halv år. Og af samme grund skal den også først synes 02-09-2028 igen.
Bilen er udstyret med soltag og eftermonteret radio med cd. Du sidder i super lækre tidstypiske veloursæder fra Recaro, så der er super lænde- og benstøtte. Den har monteret en tun-udstødning der klder bilen rigtigt godt.
Ford Escorten holder på 15″ originale alufælge. Den har luksusudstyr som c.lås, soltag, el-ruder, læderrat, splitbagsæde og airbag. Som du kan se på billederne, så ser den super skarp ud med sit RS skørtesæt og skærmkanter. De hvide blink for og på siderne, står godt til den lyslå metallak. Bilen er overraskende nok, en ikke ryger bil melder sælger.
Ford Escort 1.6 RS Turbo var en bemærkelsesværdig bil i Ford’s produktlinje og erindres stadig med glæde af mange entusiaster. Den blev produceret i 1985 og 1986 som en del af Fords RS-serie og markerede et vigtigt kapitel i bilhistorien.
Den 1,6 liters turboladede motor var hjertet i Escort RS Turbo. Den ydede 132 hk, hvilket var imponerende i sin tid, og bilen kunne accelerere fra 0-100 km/t på omkring 8 sekunder. Denne kraftfulde motor kombineret med en letvægtskrop gjorde Escort RS Turbo til en fornøjelse at køre. Den var kendt for sin skarpe styring og gode vejgreb, hvilket gjorde den populær både som en hverdagsbil og på racerbanen.
Designet på Ford Escort 1.6 RS Turbo var også karakteristisk med sin markante hækspoiler og de ikoniske RS-striber. Den blev anset som en af de mest stilfulde hatchbacks i sin æra.
Selvom Escort RS Turbo ikke længere er i produktion, er den stadig en eftertragtet klassiker for samlere og entusiaster. Den repræsenterer en æra af bilproduktion, hvor ydeevne og stil gik hånd i hånd, og den har efterladt et varigt indtryk i bilhistorien.
Seller Q&A
Ask a questionAsk the Experts: Your Questions, Our Answers